Catalogul Ikea avea o vechime de 70 de ani și a atins momentul de vârf în 2016, când au fost distribuite peste 200 de milioane de exemplare gospodăriilor şi magazinelor din peste 50 de ţări.
Prima ediţie a acestui catalog a fost tipărit în 285.000 de exemplare, care au fost distribuite în sudul Suediei, în timp ce din ultima ediţie, cea din acest an, au fost tipărite aproximativ 40 de milioane de exemplare.
Renunţarea la catalogul tipărit face parte din eforturile Ikea de a deveni o companie mai concentrată pe digital, pe măsură ce consumatorii se inspiră din ce în ce mai mult de pe Internet şi îşi fac cumpărăturile tot mai mult online. În perioada august 2019 - august 2020, vânzările online ale Ikea au crescut cu 45%.
"Numărul de exemplare a scăzut, dar în paralel am văzut cum oamenii utilizează mai mult site-ul nostru web, aplicaţiile şi social media. Catalogul a devenit din ce în ce mai puţin important", a declarat Konrad Gruss,, directorul operaţional de la Inter Ikea Systems, o divizie a Inter Ikea Group.