Potrivit unui comunicat de presă al RAR citat de EuronewsRomania, cele mai multe neconformităţi au fost constatate la:
- Instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27,62%);
- Emisiile poluante (22,65%);
- Punţi, jante, anvelope şi suspensie (13,86%);
- Vizibilitate (12,6%);
- Șasiu şi elemente ataşate şasiului (11,85%);
- Sistemul de frânare (la 5,71% dintre vehiculele controlate);
- Probleme la sistemul de direcţie (1,75% dintre cazuri).
În plus, în urma verificărilor, s-au identificat deficienţe din sfera poluării la aproximativ 6.000 de vehicule (7,86%) dintre cele controlate. Inspectorii RAR au depistat, totodată, în trafic, vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete.
Astfel, inspectorii RAR au considerat că 5.262 de vehicule prezentau pericol iminent de accident. În acelaşi timp, aproximativ 3% dintre vehiculele controlate prezentau probleme legate de dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice - ITP fals, expirat sau anulat.
În 2022, în urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, au fost aplicate 25.690 de sancţiuni, au fost retrase 21.854 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 264 de vehicule, iar 408 ITP-uri au fost anulate.
Instituţia notează faptul că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR - Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni.