2020-12-04 19:20

Lista alimentelor de DIETĂ care te ÎNGRAȘĂ

 |  22:53
Lista alimentelor de DIETĂ care te ÎNGRAȘĂ

Din ce în ce mai mulți oameni se confruntă cu problema kilogramelor în plus. Așa se face că dietele reprezintă unul dintre cele mai discutate subiecte. Multe persoane consumă alimente etichetate „cu conținut scăzut de grăsimi”, „cu conținut scăzut de calorii” sau „fără grăsimi”. Totuși, rezultatele întârzie să apară. Sau, mai mult decât atât, se îngrașă în continuare.

Nutriționistul Gianluca Mech ne prezintă o serie de alimente de dietă considerate sănătoase, dar care pot în fapt determina creșterea în greutate.

„1. Smoothies și shake-uri proteice

Smoothie-urile și shake-urile de proteine sunt la modă pe social media și în comunitatea de wellness.

În timp ce unele smoothie-uri și shake-uri proteice sunt hrănitoare și excepțional de sănătoase, altele sunt încărcate cu calorii și zahăr.

De exemplu, unele smoothie-uri pe care le găsim în comerț conțin până la 55 grame  de zahăr într-o singură sticlă de 450 ml.

Mai mult, anumite shake-uri proteice conțin aproape 400 de calorii/sticlă (450 ml).

2. Iaurt aromat cu conținut scăzut de grăsimi

Grăsimea amplifică aromele alimentelor. Când ea este îndepărtată pentru a reduce conținutul de calorii al anumitor produse, zahărul este de obicei adăugat pentru a spori aroma.

Multe iaurturi cu conținut scăzut de grăsimi sunt încărcate cu zaharuri adăugate. Iar asta nu este deloc bine pentru pierderea în greutate sau sănătatea generală.

Deși poate părea greu de crezut, lactatele cu conținut ridicat de grăsimi pot fi o alegere mai bună decât cele cu conținut scăzut de grăsimi”, explică nutriționistul Gianluca Mech.

„3. Sucuri proaspete

Mulți oameni beau sucuri proaspete din fructe, legume sau o combinație a acestora pentru a îmbunătăți starea de sănătate sau a stimula pierderea în greutate.

Deși nu toate sucurile sunt bogate în zahăr și calorii, majoritatea sucurilor de fructe sunt.

Consumul regulat de suc de fructe proaspete poate contribui la un consum excesiv de calorii, ceea ce poate determina îngrășarea.

Alegeți sucurie care conțin în principal legume fără amidon, cum ar fi varza, și fructele cu conținut scăzut de zahăr, precum lămâia.

4. îndulcitori „sănătoși”

Mulți oameni renunță la zahăr atunci când țin dietă. Apelează însă la îndulcitorii alternativi comercializați ca fiind „sănătoși”.

Agavele, zahărul din nucă de cocos și zahărul din curmale sunt doar câteva dintre numeroasele produse existente pe piață. Ele sunt sănătoase, dar trebuie consumate cu moderație. Chiar și atunci când vine vorba despre îndulcitori, consumul exagerat poate duce la creșterea în greutate.

Îndulcitorii din agave, de exemplu, au un conținut mai ridicat de calorii decât zahărul de masă. Conțin multă fructoză, ceea ce poate contribui la rezistența la insulină și la acumularea de grăsimi.

5. Cereale cu conținut scăzut de calorii

Când încercați să pierdeți în greutate, ați putea consuma cereale cu conținut scăzut de calorii la micul dejun. Ele însă pot fi adesea bogate în zaharuri adăugate.

În plus, multe cereale cu conținut scăzut de calorii nu au proteine și grăsimi sănătoase, care să ofere senzația de sațietate”, adaugă Gianluca Mech.

„6. Fructe confiate

Fructele confiate sunt bogate în fibre, vitamine și minerale. Fiindcă sunt mai mici și adesea mai dulci decât fructele proaspete, ele pot fi adesea consumate cu ușurință în exces.

Trebuie știut că o porție de fructe uscate conține mai mult zahăr și calorii decât o cantitate egală de fructe proaspete.

7. Sucuri dietetice

Sucurile dietetice sunt privite ca fiind sănătoase, asta deoarece conți 0 calorii. Cu toate acestea, studii științifice arată că consumul lor duce la îngrășare, nicidecum la pierdere în greutate.

Un studiu efectuat pe peste 2.000 de persoane a indicat faptul că cei care au băut suc dietetic au avut circumferințe mai mari ale taliei decât cei care nu au consumat-o.

De asemenea, s-a constatat că sucurile dietetice au un impact negativ asupra bacteriilor intestinale, crescând astfel riscul de diabet și alte boli metabolice.

8. Sushi

Sushi poate reprezenta o masă sănătoasă sau nesănătoasă, în funcție de ceea ce conține.

Rulourile umplute cu ingrediente precum creveții tempura sau sosurile dulci conțin destul de multe calorii.

Alegeți rulouri de sushi care conțin ingrediente sănătoase, cum ar fi legume proaspete, avocado, pește proaspăt sau creveți la grătar. De asemenea, optați pentru orez brun pentru a crește aportul de fibre”, recomandă nutriționistul Gianluca Mech.


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2020-10-19



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE