2022-07-03 15:24

România, pe locul trei în UE la numărul de decese din cauze evitabile

 |  14:28
România, pe locul trei în UE la numărul de decese din cauze evitabile

România este pe locul trei în Uniunea Europeană la numărul de decese din cauze evitabile, înregistrând 306 decese prevenibile la suta de mii de locuitori, potrivit unui raport al Comisiei Europene. În același timp, 7 din 10 români nu ajung la medic pentru controalele de rutină, potrivit unui studiu realizat, în 2018, la nivel național.

„Mergem rar la medic și, de cele mai multe ori, doar atunci când problema medicală devine de nesuportat. Însă, amânarea vizitei la doctor generează efecte negative în lanț pentru toți factorii implicați, de la pacient și sistemul național de sănătate și până la angajator. Diagnosticarea unei boli în stadiile avansate înseamnă tratament mai scump pentru pacient și o recuperare mai greoaie, care la rândul ei implică ocuparea unui pat de spital pentru mai mult timp și o revenire întârziată a pacientului în câmpul muncii. Telemedicina este soluția digitală care are capacitatea să rupă tot acest efect în lanț, oferind o serie de avantaje importante atât pentru pacient cât și pentru sistemul de sănătate,” afirmă Bogdan Dumitrescu, CEO High-Tech Systems and Software, companie ICT specializată în furnizarea de servicii software de business în industria de sănătate.

29% dintre români au folosit o soluție de telemedicină în primul an de pandemie

Dacă în vestul Europei, soluțiile de telemedicină sunt folosite cu succes de mulți ani, în România acestea au început să fie implementate pe scară largă în răspuns la pandemia COVID-19. Cu toate acestea, datorită ușurinței cu care acest tip de soluție poate fi integrată, spitalele și clinicile din România au oferit rapid opțiuni de teleconsultație, facilitând o utilizare crescută a acestui tip de serviciu. Astfel, în primele 12 luni de pandemie, 29%  dintre români au folosit o soluție de telemedicină, cu 8% peste media europeană.

Htss comercializează de mulți ani soluția de telemedicină pentru clienții săi din vestul Europei. Odată cu pandemia COVID-19, acest tip de soluție a început să fie solicitată și în România. Experiența dobândită cu ajutorul clienților străini ne-a ajutat să adaptăm rapid această soluție la specificul local și să o oferim în regim de urgență partenerilor noștri din țară. Credem însă că telemedicina va deveni parte integrată din noua normalitate, pentru că beneficiile sale continuă să genereze plus valoare chiar și într-o situație sanitară normală, post-pandemică”, adaugă Bogdan Dumitrescu.

Cu ajutorul soluției telemedica, pacientul poate solicita o opinie avizată în cel mai scurt timp, fără ca acesta să mai fie nevoit să piardă timp și bani cu transportul, ori să stea într-o sală de așteptare alături de alte persoane bolnave.

Din perspectiva unității medicale, soluția telemedica scade cu 30% costurile administrative, doctorul având acces instant la dosarul pacientului, programarea acestuia putându-se realiza în doar câteva secunde.

„Soluțiile de telemedicină nu trebuie să înlocuiască vizitele fizice la doctor ci să fie complementare acestora. Mai ales într-o țară ca România, în care infrastructura de sănătate este solicitată la maxim, telemedicina poate funcționa ca un pas intermediar de triere. Identificarea și tratarea de la distanță a afecțiunilor ușoare va scădea presiunea pusă pe spitale, acestea putându-se astfel ocupa de cazurile grave. Mai mult decât atât, încurajarea teleconsultațiilor va duce, în timp, la diagnosticarea în stadii incipiente a mai multor afecțiuni, tratamentul și recuperarea putându-se realiza astfel mai ușor, la costuri mult mai mici,” adaugă Bogdan Dumitrescu.


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2022-06-21



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE