Problemele nu au început de astăzi, ci ele persistă de câteva zile, Totodată, pentru că este început de lună, ele s-au suprapus peste perioada în care medicii de familie fac raportările către CNAS, îngreunând și mai mult lucrul în platformă. „Dacă vin pacienții la cabinet, le putem da rețeta offline - aceea tipărită și ștampilată. Rețetele online, pentru pacienții cronici, nu merg. Nu le putem trimite pe mail și mai este și problema că durează foarte mult să le eliberăm, pentru că noi încercăm mai întâi să le dăm online, aceasta este și varianta din contract, și durează cam un minut până să răspundă sistemul că nu merge. Și în farmacii, aceste rețete offline merg mai greu, pentru că, practic, farmacistul trebuie să ia fiecare medicament de pe rețetă și să bage datele în calculator. Pe când la cele online, doar scanează codul, găsește rețeta în cloud și o eliberează”, a declarat președintele Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie, dr. Raluca Zoițanu, pentru HotNews.ro, care a spus ce se întâmplă în acest timp cu pacienții care au nevoie neapărat de rețetă: „Ori vin și așteaptă la cabinet și le dăm rețeta offline și ștampilată, ori vin mai târziu, a doua zi sau când pot, cei care nu se grăbesc foarte tare”.
Problemele apar cam în fiecare zi, mai spune președintele Federației Naționale a Patronatelor Medicilor de Familie: „Joia trecută, între orele 10:00 - 12:00 au fost probleme, vineri între 9:00 și 13:00 aproape că nu a mers deloc, iar astăzi au început problemele la 9:00 și nu s-a rezolvat până la prânz”.
La mijlocul lunii trecute, CNAS a făcut o modificare legislativă - s-a modificat Ordinul privind prescripția medicală. Toate acele modificări trebuiau implementate de firma care asigură mentenanța platformei. De trei săptămâni, firma se chinuiește în zadar să implementeze aceste modificări.