16 dintre aceste situații au fost la Limba și literatura română și o singură lucrare la Matematică. Potrivit ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, au existat lucrări cu diferențe extrem de mari între nota primită inițial și cea după contestații.
Un caz surprinzător a fost la Bihor, unde un elev evaluat inițial cu nota 2,8 a primit, după contestații, nota 8,70. A fost cea mai mai diferență înregistrată anul acesta la contestații. Ministrul a explicat că eroarea a fost la nivelul transcrierii notei.
Un alt caz a fost în județul Prahova, unde un elev a primit, după contestații, o notă cu 3,75 puncte mai mare. Aceste situații, spune ministrul Educației, reprezintă încă un motiv pentru a extinde evaluarea digitalizată a lucrărilor la nivelul întregii țări.
„În momentul în care te pui în postura elevului care ştie că a făcut de 8,70 şi îşi vede rezultatul de 2,80 este dramatic. De aceea suntem datori să facem tot posibilul să facem tot ce este posibil să evităm astfel de situaţii”, a explicat Cîmpeanu, într-o declarație susținută joi la Guvern.