2020-10-19 19:08

A eșuat experimentul numit EDUCAȚIE

 |  17:42
A eșuat experimentul numit EDUCAȚIE

25 de miniștri s-au perindat în ultimii 30 de ani la conducerea Ministerului Educației, un portofoliu parcă blestemat. Niciunul dintre ei nu a reușit să pună pe roate modernizarea sistemului, astfel încât acesta să fie pregătit pentru situații de criză majoră, așa cum este cea pe care o traversăm acum.

În ultimele șase luni, elevii au stat acasă, învățând fiecare așa cum a putut sau mai exact cum i-au permis condițiile materiale. Cifrele ministerului arătau recent că aproape jumătate dintre elevii din clasele a VIII-a și a XII-a care au susținut anul acesta examenul de Bacalaureat și Evaluarea Națională, au luat meditații în timpul cât au fost închise școlile.

Mulți au sperat că, în toată această perioadă, am învățat ceva, că vom fi pregătiți pentru noul an școlar așa cum se cuvine. Greșit!

Hibele sistemului de învățământ au ieșit la suprafață mai abitir: dotări jalnice în școli, toalete în curte, condiții igienico-sanitare care lasă de dorit, mulți profesori nepregătiți pentru acest secol al vitezei.

La nivel declarativ, totul este însă perfect. Guvernul s-a lăudat în nenumărate rânduri că va asigura tablete pentru cei defavorizați, că va instrui cadrele didactice, că a alocat bani cu nemiluita pentru administrațiile locale. De fapt, singurul lucru care s-a întâmplat cu certitudine a fost „pasarea” răspunderii.

„Au reînceput școlile, cu prezența fizică. Nu peste tot, școlile au beneficiat de resursele necesare ca procesul educațional să se poată derula în bune condiții. Fac un apel la directori să ceară resurse în această perioadă, să ceară clarificări, de exemplu la suplimentarea cu personal, acces la resurse tehnologice și materiale igienico-sanitare”, declara, miercuri, președintele Klaus Iohannis.

Dacă, văzută de la Palatul Cotroceni, situația pare roz, realitatea este că săptămâna aceasta a fost un adevărat calvar pentru directorii de școli, precum și pentru profesori, elevi și părinți. În majoritatea școlilor, sistemul online se dovedește a fi un eșec răsunător. De multe ori, profesorii nu au la îndemână dispozitive cu care să poată interacționa și cu cei rămași acasă. Sau nu merge internetul. Sau nu au suficient timp la dispoziție să alerge cu laptopul în brațe de la o clasă la alta. Sau - și mai grav - nu vor să predea și online.

Debusolați, dezamăgiți, dezorientați, elevii de azi, salariații de mâine, devin din nou victimele acestui sistem profund defect, pe care încă îndrăznim să-l numim EDUCAȚIE.

Sună atât de fals…


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2020-09-17



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE