2024-04-27 02:14

Studiu: Ambalajele colorate și vesele ASCUND alimente și băuturi nocive

 |  23:00
Studiu: Ambalajele colorate și vesele ASCUND alimente și băuturi nocive

Etichetele colorate și desenele animate de pe ambalaje ar putea fi un bun indicator al faptului că acele produse nu sunt cele mai hrănitoare pentru copii, potrivit unui nou studiu, publicat în revista PLOS One, preluată de CNN. Produsele cu un marketing care atrage atenția copiilor au avut un conținut mai mare de zaharuri și un conținut mai mic de nutrienți.

Studiul a analizat aproape 6.000 de alimente ambalate pentru a analiza numărul de strategii de marketing destinate copiilor și informațiile nutriționale ale acestora.

"Există multe produse în supermarketurile noastre care sunt comercializate foarte puternic și sunt intens direcționate către copii", a declarat autorul principal al studiului, Dr. Christine Mulligan, cercetător postdoctoral și consultant de cercetare în cadrul Departamentului de Științe Nutriționale de la Universitatea din Toronto, Canada. "Din nefericire, am constatat, de asemenea, că aceste produse sunt, de cele mai multe ori, foarte nesănătoase și de o calitate nutrițională mai proastă decât produsele care nu sunt promovate pentru copii”.

Promovarea adresată copiilor este o strategie atrăgătoare pentru companii, deoarece aceștia vor crește și vor fi "adulți loiali brandului" la care vor continua să revină, a declarat Dr. Maya Adam, director al inovației în domeniul mass-mediei pentru sănătate și profesor asociat clinic în cadrul Departamentului de Pediatrie de la Școala de Medicină Stanford.

"În calitate de adulți, în întreaga lume, ne luăm măsuri de precauție suplimentare atunci când vine vorba de copiii noștri. Le punem centura de siguranță în scaunele de mașină, ne asigurăm că poartă căști de protecție", a spus Dr. Maya Adam. "Când vine vorba de alimentele ambalate, industria alimentară face opusul: promovează de fapt alimente mai puțin sănătoase pentru cei mai vulnerabili membri ai societății".

Iar problema ar putea fi chiar mai gravă decât arată studiul. Christine Mulligan a remarcat că studiul a analizat doar produsele într-un anumit moment dat.

"Probabil că subestimăm volumul de marketing la care sunt expuși copiii prin ambalajele produselor alimentare - iar ambalajul este doar una dintre modalitățile prin care companiile alimentare îi vizează pe copii prin marketingul alimentar", a spus ea.

Un număr mare de cercetări arată că produsele respective sunt comercializate copiilor pe toate canalele, fie că este vorba despre televiziune sau social media, la antrenamentele sportive sau în centrele comunitare - chiar și la școală, a adăugat ea.

"Este important ca cititorii să înțeleagă acest lucru, deoarece văzând tot acest marketing afectează modul în care copiii mănâncă, iar obiceiurile alimentare proaste pe care copiii le dezvoltă vor continua pe tot parcursul vieții lor și vor avea un impact asupra sănătății lor pe termen lung", a spus Mulligan.

Cum să îmbunătățiți alimentația copiilor și să evitați produsele sărace în nutrienți ambalate pentru a le atrage atenția

Studiul a fost realizat în Canada, dar problema este globală, a spus Mulligan.

Iar guvernele vor trebui să intervină pentru a reglementa capacitatea companiilor de a se adresa direct copiilor atunci când comercializează produse care le pot dăuna sănătății, a adăugat ea.

"Aceste politici trebuie să fie puternice și cuprinzătoare, astfel încât să protejeze în mod eficient copiii de aceste practici de marketing dăunătoare în toate locurile în care copiii trăiesc, mănâncă și se joacă", a spus Mulligan.

"Este clar că ambalajele produselor sunt folosite de companii pentru a-și comercializa produsele către copii", a declarat Manuel Arango, director de politici de sănătate și advocacy la Fundația pentru Inimă și Accident Vascular Cerebral din Canada.

Există însă modalități de a face schimbări acasă, începând cu conștientizarea modalităților prin care copiii sunt expuși la reclame pentru produse care ar putea fi dăunătoare pentru ei, a spus ea.

O modalitate ușoară de a începe este de a găti mai mult acasă, a spus Adam.

"Pentru acele mese, controlați cantitatea de grăsimi, zahăr și sare din mâncarea copiilor dumneavoastră", a adăugat ea.

Gătitul și mâncatul acasă se dovedește, de asemenea, că îmbunătățește sănătatea mentală și emoțională și performanța academică, a spus Adam.

Mulligan recomandă să discutați cu copiii despre modul în care companiile folosesc marketingul și cum le-ar putea influența alegerile.

"Aceasta poate fi, de asemenea, o mare oportunitate de a implica copiii în cumpărăturile alimentare în familie și de a-i ajuta să învețe despre cum să aleagă, să prepare și să mănânce alimente sănătoase și delicioase", a spus ea.


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2023-05-09



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE