2021-06-20 05:02

Mai multe produse utile românilor dispar definitiv de pe rafturile magazinelor!

 |  22:59
Mai multe produse utile românilor dispar definitiv de pe rafturile magazinelor!

Începând cu 3 iulie, pe rafturile magazinilor nu se va mai regăsi veselă din plastic, caserolele din polistiren expandat, dar nici arhicunoscutele bețișoare de urechi! Este directivă europeană în acest sens, nu mai e loc de întors în această privință.

Avem alternative, biodegradabile, dar mult mai scumpe. O spun producătorii care vorbesc de o dublare sau chiar triplare a preţurilor. Dacă acum plătim pentru un set de farfurii din plastic undeva la 12-13 lei, când ele vor fi înlocuite de cele din trestie de zahăr, de exemplu, vom da 25 - 30 de lei.

În cazul unor produse biodegradabile mai sunt şi alte dezavantaje, scrie antena3.ro. Paiele și paharele din hârtie se înmoaie în băutură, însă suntem obligați să ne adaptăm pentru a reduce avalanşa de deșeuri de platic.

Saptamana aceasta, Comisia Europeana a publicat un ghid care urmareste ca normele UE privind plasticul de unică folosință să fie aplicate uniform de către toate statele member. Conform Directivei UE 2019/904 până la data de 3 iulie a acestui an, statele membre trebuie să se asigure că anumite produse din plastic de unică folosință nu mai sunt introduse pe piața UE. Acestea sunt produse pentru care există deja alternative pe piata, din diverse materiale: tacâmuri, bețisoare de bumbac, farfurii, paie, palete pentru cafea, bastoane pentru baloane, precum și unele produse din polistiren expandat (recipiente pentru alimente și băuturi) și toate produse din plastic oxo-degradabil.

Pentru alte produse din plastic, cum ar fi uneltele de pescuit, pungi de plastic de unică folosință, sticle, recipiente pentru băuturi și alimente pentru consum imediat, pachete și ambalaje, filtre pentru tutun, obiecte sanitare și șervețele umede, se aplică diferite măsuri. Acestea includ limitarea utilizării acestora, reducerea consumului și prevenirea aruncării la gunoi prin măsuri de etichetare, scheme extinse de responsabilitate a producătorului (principiul „poluatorul plătește ”), campanii de sensibilizare și măsuri de proiectare a produselor.


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2021-06-09



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE