2020-11-26 20:07

PLANUL TĂU de bătaie pentru a depăși epidemia. Pașii indicați de prof. univ. dr. Daniel David

 |  14:48
PLANUL TĂU de bătaie pentru a depăși epidemia. Pașii indicați de prof. univ. dr. Daniel David

Dezvoltarea unei rutine noi nu se face simplu, deoarece vechea rutină se activează adesea automat, involuntar și astfel este greu de controlat. De aceea, e important să planificăm eficient o nouă rutină, pe principii psihologice riguroase.

Aceasta explică prof. univ. dr. Daniel David, pe blogul personal. Daniel David a indicat pe blogul său un ghid practic cu recomandări menite să ducă la schimbarea compartamentului pentru a depăși cu bine epidemia de coronavirus. „Acum este momentul să accentuăm componenta comportamentală din modificările cognitiv-comportamentale. Într-adevăr, este evident că situația prin care trecem, prelungindu-se, ne provoacă rutina comportamentală zilnică, forțându-ne la dezvoltarea unei rutine comportamentale noi”, spune psihologul. Profesorul universitar propune un orar zilnic, asemănător celui școlar, pe intervale de două ore, începând cu ora 8 dimineața, până la 10 seara.

Iată care sunt pașii de făcut în legătură cu acest nou comportament, în viziunea psihologului

Pasul 1: Să gândim/înțelegem bine de ce vechea rutină este un risc și trebuie schimbată (epidemia este un risc pentru toți, mai ales pentru seniori). Aici trebuie să accesăm doar surse de încredere și să evităm Fakenews.

Pasul 2: Să facem un orar săptămânal scris (sâmbătă/duminică pentru următoarea săptămână), la un interval de o oră, maximum de două ore. Seniorii pot fi ajutați de familie/apropiați să-și facă orarul; însă în acest proces ei trebuie să fie parteneri, să aibă libertate de decizie și nu să li se prescrie orarul. În general, orarul trebuie să fie bine personalizat și acceptat, pentru a deveni în timp, prin practică, o nouă rutină comportamentală de viață!

Pasul 3: În orarul menționat mai sus  trebuie să prindem zilnic, în scris – 1. Activitățile de bază (ex. igienă, masă, studiu/serviciu, relaționare interpersonală, joacă/relaxare, somn); 2. Dieta trebuie controlată riguros, pentru a fi sănătoasă și a nu duce la creșterea în greutate sau la alte condiții clinice.

Daniel David este profesor în psihologie clinică și psihoterapie este președintele Asociației Psihologilor din România, profesor asociat al unor instituții străine, decanul Facultății de Psihologie a Universității Babeș Bolyai și autorul volumului Psihologia Poporului Român” (pentru care a efectuat studii timp de un deceniu).


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2020-03-29



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE