2024-04-25 23:44

Studiu: 13% dintre români nu vor să se vaccineze. Cei mai mulți sunt tineri între 16 și 24 de ani

 |  10:10
Studiu: 13% dintre români nu vor să se vaccineze. Cei mai mulți sunt tineri între 16 și 24 de ani

Un nou studiu realizat de Ipsos la începutul lunii februarie 2021 indică faptul că intenția de vaccinare a crescut semnificativ. E drept, 13% dintre români nu intenționează să se vaccineze, aceste persoane provenind în special din rândul tinerilor de 16-24 ani (23%). Alți 7% dintre românii cu vârsta de cel puţin 16 ani din mediul urban s-au vaccinat deja iar 51% intenționează să se vaccineze în momentul în care vor avea posibilitatea să se programeze pentru vaccin.

Intenția de vaccinare e mai mare față de septembrie 2020, când, încă înainte de lansarea primulul vaccin anti-COVID-19, Ipsos a realizat în premieră locală un studiu care a arătat că doar 29% dintre românii de la oraș erau ferm hotărâți să se vaccineze.

Similar cu datele din septembrie 2020, femeile rămân mai sceptice și mai temătoare în privința vaccinării, un procent mai mare dintre acestea fiind mai degrabă indecise (36% față de 22% pentru bărbați), în timp ce în rândul bărbaților intenția de vaccinare este mult mai mare (58% pentru bărbați față de 45% pentru femei).

La nivel de percepții, însă, românii cred că intenția de vaccinare în rândul populației este mult mai mică - doar 40% - și că există un grup destul de mare de indeciși (35%). Practic, românii supraestimează ponderea anti-vacciniştilor COVID-19. Persoanele cu vârsta de 40 de ani și peste, precum și bărbații sunt de părere că românii sunt într-o proporție mai mare pro-vaccinare, în timp ce femeile cred că românii sunt mai degrabă indeciși iar cei până în 40 de ani consideră într-o proporție mult mai mare că românii sunt anti-vaccinare.

“Intenția de vaccinare anti-COVID-19 a crescut în ultimele luni: aproape jumătate dintre românii care locuiesc la oraș (48%) deja cunosc pe cineva din familie sau din cercul de prieteni care s-a vaccinat. Vorbim așadar de mimetismul social, acel ‘motor’ silențios care determină schimbări de atitudini și comportamente astfel încât o persoană să treacă din grupul anti-vacinare în cel al indecişilor și apoi în cel pro-vacinare. Dacă în septembrie anul trecut observam că există un nivel mare de incertitudine și o cerere mai degrabă moderată, în prezent lucrurile s-au schimbat major, principala provocare a companiilor farmaceutice și a guvernelor fiind mai degrabă de ordin logistic (producție și distribuție), pentru a răspunde cererii”, afirmă Laura Arpad, Client Director şi Healthcare Lead la Ipsos România.


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2021-02-16



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE