2020-11-26 19:34

Ai mâncat la prânz? Ora la care mănânci îți dictează greutatea

 |  12:24
Ai mâncat la prânz? Ora la care mănânci îți dictează greutatea

Nutriţioniştii sunt de părere că un prânz sănătos reprezintă cheia către mai multă energie, o greutate optimă şi o stare generală mai bună de sănătate. Populaţia României are o alimentaţie preponderent nesănătoasă, conform evaluării stării de nutriţie şi a alimentaţiei populaţiei, realizată în anul 2011 de Institutul Naţional de Sănătate Publică din cadrul Ministerului Sănătăţii.

De asemenea, alegerile alimentare din viața zilnică a românilor nu sunt din cele mai fericite. În ceea ce privește angajații români, abia de curând au înțeles că pauza de prânz trebuie să fie sănătate, nu “burta plină“.Potrivit statisticilor, în România, pauza de prânz înseamnă prea rar relaxare. Mulţi apelează la fast-food-uri, sau îşi comandă ceva de mâncare şi puţini sunt cei care îşi permit să aloce mai mult de jumătate de oră acestei mese.

Cercetătorii de la Forza Supplements au realizat nu demult un sondaj ale cărui rezultate au demonstrat că, ora la care o personă serveşte micul dejun, prânzul sau cina este extrem de importantă atunci când se încearcă pierderea în greutate. Astfel, prima masă a zilei ar trebui luată puţin după ora 07.00, în vreme ce prânzul este potrivit la ora 12.40, iar cina în jurul orei 18.00, după cum nota și Express.co.uk. „Cheia pentru mulţi dintre cei care recurg la diete nu este cât de mult mănâncă, ci la ce oră o fac”, a explicat Lee Smith, managerul Forza Supplements.

Masa la orele bune

 „Am descoperit că orele cele mai bune sunt: 07.11 – pentru mic dejun, 12.40 – pentru prânz şi 18.14 – pentru cină”, mai spune Smith. Potrivit sondajului menționat, șase din zece persoane au afirmat că renunţarea la gustarea de dimineaţă le-a îngreunat procesul de slăbire, iar 67% dintre cei chestionaţi au arătat că, în cazul lor, dieta a funcţionat mai bine când au servit cina înainte de ora 19:00.

„Aceste răspunsuri ne-au arătat că micul dejun chiar este cea mai importantă masă a zilei pentru cei care reuşesc să ducă până la capăt o dietă, cu succes”, a spus Lee Smith. „Renunţarea la această gustare te face să fii mai înfometat în timpul zilei şi să fii mai tentat să mănânci seara târziu, fapt ce duce la creşterea nivelului de zahăr în sânge”, a adăugat acesta, precizând că cele trei mese ale zilei ar trebui să aibă între 400 şi 600 de calorii. „Cel mai important mesaj este acela că nu trebuie să renunţi la niciuna dintre mese şi să nu iei cina foarte târziu. Ultima masă a zilei trebuie să fie şi cea mai uşoară şi trebuie servită cu cel puţin trei ore înainte de a merge la culcare”, conchide Lee Smith.

Ce ar fi perfect

În altă ordine de idei, nutriţioniştii spun că ar trebui să evităm la prânz supele-cremă, pentru că au în compoziţie „lucruri” care îngraşă. Din punct de vedere nutritiv, peştele ar fi perfect pentru masa de prânz: acasă poate fi preparat la abur sau la cuptor, iar la serviciu e recomandată o salată cu ton, macrou sau sardine. De asemenea, legumele sunt importante la masa de prânz, deoarece constituie o sursă de fibre. De preferat sunt cele proaspete sub forma de salate, garnituri simple sau puţin preparate termic, la abur, sau la cuptor.

Pentru cine nu vrea să...înfulece la masa de prânz, cartofii la cuptor sau preparati la abur, împreună cu o salată de legume pot alcătui un prânz consistent, care nu îngrașă, tot după cum subliniază unii dintre nutriționiști. Și, un alt lucru important: nu consumați fructe înainte sau imediat după masa de prânz.


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2020-01-23



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE