2021-07-28 16:17

17 ianuarie, Teatrul Masca, „Acul cumetrei Gurton”: Olga Delia Mateescu şi-a pierdut „scula preţioasă”

 |  15:36
17 ianuarie, Teatrul Masca, „Acul cumetrei Gurton”: Olga Delia Mateescu şi-a pierdut „scula preţioasă”

„Acul cumetrei Gurton” este o farsă în cel mai pur stil englezesc, deschizând drumul marilor comedii shakespeariene.

Cumătra Gurton şi-a pierdut acul de cusut, o „sculă preţioasă” în acele timpuri. Hodge, servitorul ei, disperat că i s-au rupt pantalonii şi vrând să arate bine la întâlnirea cu o frumoasă ţărăncuţă, porneşte o căutare turbată pentru a depista acul. Diccon, haimanaua satului, simţind că e vorba de ceva distracţie şi oareşce profit pentru el, îi şopteşte Cumetrei că vecina, cârciumăreasa Chat, l-a furat, iar acesteia îi spune că Hodge şi Cumătra o acuză că i-ar fi furat un cocoş.De aici un quiproquo prelungit, mânuit cu vervă şi ingeniozitate. Cauza iniţială a conflictului este repede uitată, se reaprind vechi certuri şi ranchiuni ascunse, iar liniştitul sat englezesc este împărţit în două tabere, care poartă „lupte” aprige pentru restabilirea adevărului şi găsirea acului.

Textul are un ritm extraordinar de alert, personaje pitoreşti, jocuri de cuvinte de un comic irezistibil şi o traducere deosebit de savuroasă (Leon Levitchi).

Mihai Mălaimare realizează un muzical modern ce degajă o ironie de cea mai bună factură, cu un limbaj scenic direct, axat pe actor, îmbinând perfect emoţia cu profesionalismul desăvârşit. Regizorul-interpret îi conduce cu un perfect simţ artistic pe cei 27 de actori ai spectacolului, reuşind să ofere o imagine complexă a unei lumi cu maniere fruste, dar cu o imensă generozitate sufletească.

Muzica inspirată a tânărului compozitor Răzvan Diaconu amintind de marile muzicaluri de pe Broadway, precum şi versurile scrise de Mihai Mălaimare oferă partituri generoase actorilor, solicitându-le din plin calităţile vocale, demonstrând, o dată în plus, talentul şi profesionalismul trupei Teatrului Masca.

Coregrafia debordează de expresivitate: păstrând mişcările specifice dansurilor tradiţionale englezeşti, cărora le este adăugată amprenta sensibilităţii contemporane. Scenografia lui Puiu Antemir este deosebit de funcţională, creionând din câteva elemente sugestive, satul englezesc în care are loc întreaga sarabandă a găsirii acului.Costumele Undei Popp impresionează prin minuţiozitatea şi talentul cu care au fost concepute: viu colorate, realizate cu materiale deosebite, îşi vor găsi cu siguranţă locul într-un muzeu al costumului de teatru contemporan.


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 639867-12-04

Mai multe imagini:
17 ianuarie, Teatrul Masca, 'Acul cumetrei Gurton”: Olga Delia Mateescu şi-a pierdut 'scula preţioasă”
zoom




Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE