2020-12-02 17:02

În căutarea vieții MICROBIENE: Când va pleca “micul automobil” pe Marte

|  21:50
În căutarea vieții MICROBIENE: Când va pleca “micul automobil” pe Marte

A fost construit de Agenția spațială americană și va fi lansat spre planeta Marte în data de 17 iulie, după cum au anunțat chiar reprezentanții NASA.

Roverul Perseverance, un vehicul spațial, cu o greutate de 1.000 de kilograme, va fi lansat la bordul unei rachete din gama Atlas V de la baza Cape Canaveral din Florida, potrivit comunicatului publicat pe site-ul NASA. Noul rover american, care are mărimea unui mic automobil, este programat să coboare pe "Planetă Roșie" și să se plaseze pe scoarța acesteia în luna februarie a anului 2021, după cum notează DPA.

Va mai face şi altceva

Perseverance a fost construit pentru a căuta dovezi ale vieții microbiene din trecutul planetei Marte și pentru a studia clima și geologia "Planetei Roșii", colectând și depozitând mostre de roci și de sol marțian.

Vehiculul robotizat va mai face şi altceva: pe lângă alte experimente ştiinţifice, va pregăti o viitoare misiune umană pe Planeta Roşie. Matt Wallace, director adjunct de proiect a spus că „chichiţa este că vom căuta urmele unor substanţe chimice prezente acum miliarde de ani pe Marte. Trebuie să captăm semnale mult sub ceea ce noi numim ”.

Roverul a fost asamblat într-o sală albă, sterilă, din laboratorul NASA din Pasadena, specializat în proiecte de vehicule spaţiale.

Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2020-06-06