2020-11-29 14:39

Cine a pus ÎN GENUNCHI Opera din Paris

 |  16:55
Cine a pus ÎN GENUNCHI Opera din Paris

După ce a sărbătorit cea de-a 350-a aniversare în 2019, cel mai mare teatru de operă din Europa și unul dintre cele mai prestigioase din lume se pregătește pentru o nouă eră…

Nu prea plăcută: a trecut printr-o grevă istorică, închiderea din cauza epidemiei de coronavirus, apoi problema contractelor de muncă, Opera de la Paris se află într-un moment de cotitură, prezentând reforme care se anunță ca fiind foarte delicate, potrivit AFP. 2020 este un „annus horribilis” pentru acestă Operă, potrivit media, care a debutat cu închiderea sălilor în decembrie și ianuarie, din cauza unei greve istorice a personalului împotriva reformei pensiilor guvernamentale.

Un apel

Nu se întrevede, momentan, niciun fel de luminiță, mai ales după anunțul plecării timpurii a directorului ei, Stéphane Lissner, care va fi înlocuit de Alexander Neef din ianuarie 2021. „Din ianuarie 2021, am ales să mă dau deoparte, astfel încât să nu mai rămână un singur șef la bord„, a spus Lissner într-un interviu.

Lissner, care a pus Parisul pe harta lirică din lume invitând vedete de operă și cei mai mari regizori, a invocat o datorie de peste 40 de milioane de euro, estimînd că Opera din Paris este „în genunchi”. „Este un apel pentru ajutor statului”, a spus el în cadrul emisiunii de televiziune „C’à vous”.

Stéphane Lissner privește dezamăgit spre viitor: ”Actualul sezon este încheiat și nu suntem deloc optimiști pentru septembrie. În plus, instituția este afectată puternic de deficitul cauzat de grevele pentru reforma pensiilor. Suntem în fața unor necunoscute. Cine se va ocupa de securitatea artiștilor și a echipelor lor ori de a publicului a cărui putere de cumpărare este puternic afectată. Prețurile vor fi reevaluate iar încasările vor fi extrem de mici”, explică, trist, directorul uneia dintre cele mai prestigioase instituții de cultură din Franța, Opera din Paris.

Macron - să nu uite arta

În opinia lui Lissner, criza a reușit să aducă în lumină situația reală din sectorul public francez - una dramatică în sectorul sanitar și dezastruoasă în cel al culturii. Pe de altă parte, Laurent Bayle, directorul Filarmonicii din Paris  are impresia că premierul vrea să tragă de timp din ”moment ce nu spune nimic despre cultură”.

Teatrele sunt în punctul în care se reinventează pentru o eventuală redeschidere în toamnă. În plus, puțin probabil că vor putea veni teatre din alte țări să joace pentru deschiderea stagiunilor. În aceste condiții, personalitățile culturii franceze cer președintelui Macron să nu uite arta.


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2020-06-12



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE