2021-08-01 09:53

Gruia Stoica, despre privatizarea CFR Marfă: Confruntarea nu s-a terminat

 |  16:09
Gruia Stoica, despre privatizarea CFR Marfă: Confruntarea nu s-a terminat

Privatizarea CFR Marfă a pus pe jar Guvernul şi Ministerul Transporturilor. De joi seară se derulează consultări peste consultări între cele două părţi implicate şi jurişti, pentru găsirea unei soluţii. Patronul Grup Feroviar Român (GFR), Gruia Stoica, a participat ieri la discuţii, afirmând, la plecarea din Ministerul Transporturilor (MT) că dispune de toţi banii pentru CFR Marfă (172 milioane de euro), însă trebuie văzut dacă MT şi-a îndeplinit toate obligaţiile contractuale. “O echipă de la mine (GFR - n.r.) s-a întâlnit cu Comisia de privatizare (din MT - n.r.) pentru a vedea care este stadiul de îndeplinire a obligaţiilor contractuale ale vânzătorului”, a spus Stoica, citat de Agerpres. Întrebat ce clauze nu a respectat statul, el a răspuns că deocamdată nu ştie.

“Confruntarea nu s-a terminat. Mai târziu o să vă dau o declaraţie despre acest lucru. Avem banii şi nu sunt din surse ilegale. Există banii şi suntem pregătiţi să plătim, dar aşteptăm să vedem dacă vânzătorul şi-a îndeplinit obligaţiile”, a reiterat proprietarul GFR. El a adăugat că a tratat cu maximă seriozitate această privatizare, pentru a da un semnal pentru mediul de afaceri. “Până luni se poate să continuăm privatizarea. Eu mi-aş dori să continuăm privatizarea”, a spus Stoica. Acesta a reafirmat că va da în judecată statul român în cazul în care privatizarea eşuează.

Reprezentanţii Comisiei de privatizare a CFR Marfă şi cei ai GFR s-au întâlnit, vineri, la MT, pentru a discuta pe tema continuării procesului de privatizare a transportatorului feroviar de marfă.

Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR, a ajuns la minister la ora 12,30. Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, s-a aflat la Constanţa.

Ramona Mănescu a declarat, joi, că privatizarea CFR Marfă nu trebuie să depăşească termenul de 15 octombrie, prevăzut în Scrisoarea de intenţie cu Fondul Monetar Internaţional, termenul de plată integrală a pachetului de acţiuni fiind 14 octombrie.

Cu o seară înainte, Gruia Stoica a declarat că în contractul de privatizare a CFR Marfă nu există niciun termen concret privind plata întregii sume de bani şi finalizarea tranzacţiei, ci doar precizarea că acest lucru trebuie să se întâmple după ce Consiliul Concurenţei îşi dă avizul.

“Conform contractului de privatizare a CFR Marfă pe care l-am semnat, eu trebuie să plătesc banii după avizul Consiliului Concurenţei. Nu există niciun alt termen concret în contractul de privatizare în ceea ce priveşte finalizarea tranzacţiei. Nu ştiu de ce a apărut termenul de 60 de zile în Hotărârea de Guvern. Vânzătorul (Ministerul Transporturilor - n.r.) ar fi trebuit să coreleze Hotărârea de Guvern cu contractul de privatizare'', a precizat Stoica. El a subliniat că, în cazul în care luni, 14 octombrie, Ministerul Transporturilor va anunţa că procesul de privatizare a eşuat, GFR va acţiona în instanţă statul.

Pe de altă parte, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat, joi, pentru Agerpres, că instituţia a avertizat Guvernul încă din vară, când a avizat proiectul de Hotărâre de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, că textul actului normativ poate crea confuzii privind termenul de plată a banilor. ''Am atenţionat Guvernul că textul Hotărârii de Guvern poate să nască ideea că plata sumei se poate face după avizul Consiliului Concurenţei. Acolo sunt câteva condiţii care trebuie îndeplinite pentru ca tranzacţia să fie finalizată, iar una dintre ele este avizul Consiliului'', a precizat Chiriţoiu.


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2013-10-11



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE