”E o companie care de vreo 10 ani este cerută a fi închisă de către Comisia Europeană, pentru că este în faliment de vreo 20 de ani, dacă nu mă înşel, mai puţin anul trecut, când a trecut pe profit operaţional şi acum trece în anul acesta pe profit. De ce? Pentru că 20 şi ceva de ani, şi îmi asum cu toată tăria (..) această companie a fost devalizată şi furată timp de 20 de ani”, a spus Grindeanu, la Caracal, care a precizat că CFR Marfă a avut contracte neprofitabile şi a ajuns să aibă doar 20% din cota de piaţă din România, pe transport marfă, în rest sunt operatori privaţi şi a ajuns să aibă în jur de 800 sau 900 de vagoane care mai circulă în acest moment şi sunt viabile, faţă de mii cât a avut CFR Marfă.
”Am avut discuţii la Comisia Europeană şi le-am cerut să mă mai lase un an, un an şi ceva, doi, ca să vedem dacă pot să o salvez, iar semnele sunt bune. Repet, 2022 este primul an când a trecut pe profit, 2023 se va întări acest profit făcând un singur lucru, cerând managementului de acolo să termen cu toate contractele neprofitabile, pentru că a fost o tactică în aceşti ani, prin care a fost trimisă în faliment această companie”, a conchis minsitrul Transporturilor.