2020-10-20 22:52

INTERVIU: Evoluția digitală vine in ajutorul contribuabililor

 |  13:26
INTERVIU: Evoluția digitală vine in ajutorul contribuabililor

Contractele de prestări servicii dintre instituțiile statului și companiile de IT au născut, de-a lungul timpului, multe controverse. Au existat numeroase situații în care companiile de IT au dezvoltat softuri sau aplicații mai puțin funcționale astfel încât cei care au preluat ulterior contractul nu au putut lucra pe platformele respective. Sistemele tehnologice învechite sau neintegrate, din cadrul instituțiilor publice au pus mereu timpul și răbdarea contribuabililor la încercare, aceștia având de suferit din cauza lipsei serviciilor unor administrații publice performante.

Puterea24.ro a încercat să găsească explicații pentru acest dezastru din administrația publică, am stat de vorbă cu Florian Simionescu, CEO Integrisoft Solutions, cel mai important furnizor de servicii și soluții integrate pentru administrația publică locală.

Puterea24.ro: Cum vedeți starea digitalizării în instituțiile de stat în acest moment?

Florian Simionescu: Majoritatea instituțiilor din România fac în această perioadă eforturi pentru a se digitaliza. Marea provocare este ca instituțiile publice să înțeleagă că procesul este îndelungat și nu reprezintă doar achiziția unui soft și implementarea acestuia. Este nevoie de o viziune pe termen mediu și lung, iar factorii de decizie trebuie să analizeze foarte bine opțiunile și să evite aplicațiile de tip insula. Transformarea digitală coerentă, care aduce beneficii și rezultatele așteptate, are în spate un sistem integrat, gândit să aibă o coloană vertebrală și legături între componente. Arhitectura web a soluției este de asemenea importantă, iar clienții ar trebui să se uite mai atent la arhitectura sistemului și nu doar la ambalaj. De cele mai multe ori, ambalajul este cel care atrage, însă în spatele acestuia nu se află întotdeauna cea mai bună alegere pentru instituția respectivă. Instituțiile nu au o bază de date unitară, iar informațiile nu sunt conectate interdepartamental. În acest moment, un aspect pozitiv este faptul că există interes și se fac pași importanți către digitalizarea instituțiilor. Contează foarte mult cum începi procesul de digitalizare, pe care se poate construi integrat.

 

Puterea24.ro: De ce nu s-au cheltuit banii primiți (exemplu Banca Mondială pentru Anaf) pentru modernizarea administrației?

Florian Simionescu: Nu m-aș referi la un exemplu anume, însă este cunoscut faptul ca există o rezistență mare la schimbare a oamenilor. În cadrul administrației publice locale nu sunt excepții de la această regulă. Oamenii au o teamă față de accesarea de noi tehnologii, utilizatorii preferă de multe ori să folosească în continuare metodele vechi cu care s-au obișnuit ani de zile. Cred că este nevoie de o informare mai bună și o educație în acest sens. Consider că, dacă factorii de decizie, dar și utilizatorii direcți ai sistemului ar fi mai informați, s-ar lua mai multe decizii de modernizare a administrației publice locale. 

Cheia succesului este setarea, încă de la început, a unor așteptări corecte privind etapele și obiectivele unui proces de digitalizare si acceptarea schimbării profunde. 

 

Puterea24.ro: Ce soluții sunt, în acest moment, pentru o mai bună comunicare cu contribuabilii?

INTERVIU: Evoluția digitală vine in ajutorul contribuabililor
zoom

Florian Simionescu: Integrisoft oferă în acest moment soluții web și mobile pentru o mai bună comunicare cu contribuabilii. Avansis Online este o soluție rapidă și la îndemână de accesare online a unor servicii care în trecut erau disponibile doar prin deplasarea la ghișeu. Contribuabilii se pot autentifica și înscrie în platformă și apoi pot solicita si consulta diferite documente, pot plati taxe  sau pot comunica cu inspectorii alocați rezolvării cererilor în curs.

Vorbim despre singura aplicație mobilă de pe piața din România care facilitează comunicarea dintre contribuabil si instituțiile publice. Contribuabilul este informat în mod automat, pe email despre stadiul în care se află cererea sa sau pașii următori pe care îi are de făcut. Prin implementarea acestui serviciu, instituția dovedește o înțelegere a nevoilor contribuabilului, scutindu-l de drumuri incomode la ghișeu. Platforma poate prelua în mod prompt solicitări prin internet, 24/24 h, 7/7 zile pe săptămână. Avansis Mobile poate fi utilizată de pe orice dispozitiv cu sistem de operare Android sau IOS și oferă siguranță deplină utilizatorilor în privința confidențialității datelor.

Conducerea și factorii de decizie din primărie beneficiază de o viziune și un control superior al activității. Ei au posibilitatea consultării unor statistici în timp real asupra volumului și tipului solicitărilor sau ritmului în care sunt prelucrate cererile. Aceste informații le dau posibilitatea de a reacționa în timp util pentru alocarea/redistribuirea resurselor interne. 

Anul acesta a demonstrat, prin contextul pandemiei, că administrațiile publice nu sunt pregătite să ofere servicii performanțe contribuabililor. Implementarea soluțiilor digitale unitare, integrate care să comunice interdepartamental este soluția de viitor pentru eficientizarea serviciilor publice. Acest lucru va fi posibil printr-o educare a contribuabilului, a reprezentanților instituțiilor publice și printr-o abordare a proiectelor pe termen mediu și lung.


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2020-09-17



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE