Dacă anul trecut plăteau, pentru asigurarea unui camion, aproximativ 8.000 de lei, după noile prețuri, patronii ar trebui să achite 13.000 de lei.
ASF a anunțat, prin purtătorul de cuvânt, că există varianta plafonării tarifelor RCA, pentru a proteja romanii de o escaladare a primelor de asigurare.
Reacția ASF vine după ce opinia publică s-a revoltat de noile tarife de referință anunțate.
Ideea plafonării tarifelor RCA nu este una nouă. A mai fost aplicată în 2016 când prețurile la RCA au fost stabilite de ASF pentru o perioada de 6 luni.
În scandalul scumpirii RCA încep să se implice și liderii politici. Potrivit unor surse guvernamentale, premierul Nicolae Ciucă a cerut ședință de urgență cu conducerea ASF pentru a vedea exact situația. Premierul așteaptă un raport de la ASF, iar apoi sunt așteptate discuții despre eventuala intrare în faliment a companiei care deține o treime din piața asigurărilor RCA, potrivit Antena 3.
Sursele guvernamentale citate spun că ar exista 2 variante: fie compania de asigurări va intra în insolvență, fie ASF va oferi spațiu pentru recapitalizare.
Pe de altă parte, conducerea ASF este chemată și în Parlament săptămâna viitoare pentru a da explicații cu privire la creșterea prețurilor la RCA. Inclusiv liderul PSD, Marcel Ciolacu, a anunțat că reprezentanții ASF sunt așteptați să dea explicații.
Cât va costa RCAMajorările de prețuri pentru asigurările auto obligatorii ridică mari semne de întrebare în rândul proprietarilor de autoturisme. Dacă anul trecut, costul unei asigurări s-a dublat după falimentul CITY INSURANCE, acum oamenii nu mai înțeleg de ce ne lovim de noi creșteri de prețuri.
Ministrul Finanțelor a explicat faptul că unul dintre motivele principale pentru care avem parte de aceste majorări este faptul că în piața din România există prea puțini jucători și o cerere foarte mare.
Iată punctele cheie după care sunt calculate asigurările auto obligatorii:
Tip asigurat: PF sau PJ
Capacitatea cilindrică
Grupa de vârstă:
Expunere
Număr daune
Daune întâmplate
Frecvență
Dauna medie
Prima de risc
O analiză realizată de ASF arată că cele mai scumpe daune au fost provocate de următoarele categorii de șoferi:
1200 cmc: 41-50 de ani
1201-1400 cmc: 41-50 de ani
1401-1600 cmc: 41-50 de ani
1601-1800 cmc: 41-50 de ani
1801-2000 cmc: 41-50 de ani
2001-2500 cmc: 31-30 de ani
2500 cmc: 31-30 de ani