2024-04-25 13:41

COTAR cere ajutorul populației pentru salvarea transportului rutier de persoane

 |  15:10
COTAR cere ajutorul populației pentru salvarea transportului rutier de persoane

Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (C.O.T.A.R.) solicită, prin intermediul unui comunicat de presă, sprijinul cetățenilor pentru salvarea transportului rutier de persoane din România.

„Toate acțiunile guvernelor Orban și Cîțu arată că se dorește eliminarea transportatorilor și singura alternativă ar putea rămâne „ia-mă nene”, în varianta progresistă a „transportului alternativ”, după ce firmele autorizate vor intra în faliment, fiind împinse către acest final chiar de către Guvern”, se arată în comunicatul COTAR.

Transportatorii spun că transportul de persoane licențiat județean, interjudețean și transjudețean funcționa bine în conformitate cu legile în vigoare, iar intervenția Ministerului Dezvoltării - prin Consiliile Județene - care aplică o nouă lege și noi reguli, aruncă în haos transporturile din România.

„Fără integritate în instituțiile publice, România nu se poate dezvolta și va rămane în permanență „oaia neagră a Europei”, cu „ajutorul” Guvernului. Asistăm chiar acum la o disoluție a autorității instituțiilor românești fără precedent în ultimii 30 de ani. Ne întrebăm ce se întâmplă cu taxele și impozitele plătite de noi, societățile comerciale. Doar din domeniul transporturilor de marfa si persoane, activitati conexe ( unitati reparatoare, statii ITP,scoli de conducere ,etc) , contribuția este de peste 18% la Produsul Intern Brut al României”, a declarat Vasile Ștefănescu, Președinte COTAR.

COTAR, împreună cu alte organizaţii patronale reprezentative la nivel de ramură (conform Legii dialogului social) însumează peste 80.000 de societăţi comerciale şi 2.000.000 de angajaţi. Împreună, ele atrag atenţia Guvernului, Preşedinţiei, Camerei Deputaţilor şi Senatului României, Ministerului de Finanţe, Ministerului Transporturilor, Autoritatăţii Rutiere Române şi Autoritatăţii de Supraveghere Financiară ca politizarea excesivă a instituţiilor publice a slăbit capacitatea de reacţie a acestora şi a favorizat dezvoltarea corupţiei.  Multe dintre societăţile comerciale afiliate COTAR au ajuns în pragul colapsului financiar, din cauza nefuncţionării instituţiilor publice din România.  

„Fără integritate în instituţiile publice, România nu se poate dezvolta şi va rămane în permanenţă „oaia neagră a Europei”, cu „ajutorul” Guvernului. Asistăm chiar acum la o disoluţie a autorităţii instituţiilor româneşti fără precedent în ultimii 30 de ani. Ne întrebăm ce se întâmplă cu taxele şi impozitele plătite de noi, societăţile comerciale. Doar din domeniul transporturilor de marfășsi persoane, activități conexe (unități reparatoare, stații ITP, școli de conducere etc.), contribuţia este de peste 18% la Produsul Intern Brut al României”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.  

Există trei mari probleme în transporturi:  

- Problema impozitării diurnelor şoferilor – o aberaţie fiscală!;

- Problema licenţei transportului de persoane judeţean, interjudeţean şi transjudeţean - peste care intervine un alt minister (Ministerul Dezvoltării, prin Consiliile Judeţene), cu o nouă lege şi noi reguli, deşi transporturile funcţionau în conformitate cu legile în vigoare, iar ceea ce s-a legiferat ulterior aruncă în haos transporturile din România;

- Neplata despăgubirilor din partea celor două firme de asigurări care deţin cumulat peste 76% din piaţa RCA din România – şi cărora li s-a facilitat deţinerea monopolului.  

Reîncadrarea diurnei şoferilor care lucrează în transportul internaţional ca venit de natură salarială şi obligarea firmelor la plata impozitelor şi contribuţiilor sociale aferente, retroactiv, pe 5 ani, este atât o aberaţie fiscală, cât şi una juridică, pentru că încalcă principul conform căruia nicio lege nu se poate aplica retroactiv. Împreună, adăugând carantinarea şoferilor în timpul pandemiei, aceste măsuri duc spre falimentarea firmelor de transport, de către Guvern, se arată în comunicatul COTAR. 

Asociaţiile patronale din transporturi consideră măsura luată de ANAF abuzivă şi favorabilă unor companii care vor intra pe piaţa din România „pe uşa din dos”, după ce Executivul va elimina – într-o acţiune fără precedent – companiile care activează actualmente pe această piaţă, prin reguli care contravin tuturor principiilor legislaţiei în vigoare, având ca unic scop preluarea controlului asupra pieţei.

În timp ce state precum Polonia, Lituania sau Ungaria îşi protejează propriii transportatori, România este singurul stat european care impozitează diurna şi care modifică în modul cel mai aberant şi abuziv legislaţia, pentru a elimina societăţile comerciale de pe piaţă.  Efectele sunt devastatoare, cu atât mai mult cu cât taxarea se face retroactiv, penalităţile fiind imposibil de plătit.  Nu doar transportul rutier de persoane este vizat, ci şi transportul de marfă. Guvernul recidivează şi penalizează transportatorii pentru gradul mic de vaccinare a populaţiei României şi a decis intrarea în carantină, timp de 14 zile, a şoferilor profesionişti care revin din ţări roşii din punct de vedere al gradului de risc de contaminare cu Covid-19, dacă nu sunt vaccinaţi şi nici nu pot dovedi că au trecut prin boală în ultimele trei luni. Nici măcar nu se ia în considerare, în cazul şoferilor profesionişti, testul negativ COVID-19.   Măsura este unică în Europa, şoferii profesionişti fiind exceptaţi de la măsura carantinei în toate ţările, cu scopul de a menţine lanţurile de aprovizionare cu marfă, aşa cum recomandă şi Comisia Europeană, care a creat în acest sens „culoare verzi” şi a îndemnat la exceptarea de la carantinare a şoferilor profestionisti. Nu şi în România! Prin această măsură, Guvernul României obligă astfel şoferii români să îngroaşe rândul şomerilor dacă nu vor să se vaccineze sau să emigreze în alte ţări, lucru foarte probabil, dat fiind viitorul incert al firmelor româneşti de transport şi criza profundă de şoferi cu care se confruntă toată Europa. De fapt, Guvernul României depopulează România şi trimite forţă de muncă ieftină în ţările din vestul Europei.  

Firmele de transport din România se confruntă astfel, pe de-o parte, cu plecarea forţei de muncă, iar pe de altă parte cu controale abuzive ale ANAF care le bagă direct în faliment, după impunerea unor sume uriaşe de plată - RETROACTIV! -, ca impozite şi contribuţii sociale pe ultimii cinci ani.    In piata de asigurari RCA din Romania au existat doua mari societăţi cu probleme acum 5 ani. Ele se numeau Astra și Carpatica, iar ambele dețineau cumulat 32% din piața RCA. Cu greu si datorita creditelor bancare am supraviețuit falimentelor acelor societăţi, ale căror consecinţe se resimt şi azi. La 5 ani distanță se repetă același scenariu, dar cu doi actori noi, care de data aceasta detin cumulat aproximativ 80% din piata RCA. Aceste companii de asigurări au datorii de ordinul sutelor de milioane de euro si, culmea, vând în continuare hârtii sub denumirea de polițe obligatorii – RCA. Am menționat clar că doar vând aceste hârtii, pentru că atunci când vine vorba de plata despăgubirilor, aceste societăţi refuză în mod sistematic să plătească, obligând pagubiții și reprezentantii acestora sa se adreseze ASF si instantelor competente.   Peste 5.000 de reclamatii au fost inregistrate la ASF doar in luna iulie 2021, având ca obiect doar abuzurile celor doua companii de asigurari, care vand linistite in continuare polite RCA. Acestea refuză mai nou să achite despăgubirile chiar şi atunci când exista hotărâri executorii ale instantelor din Romania, care sunt favorabile păgubiților. Una dintre companii vinde hârtii în valoare de 2 milioane de euro/zi, iar cealaltă vinde hârtii de 1,3 milioane de euro/zi, însă ambele refuză să plătească daunele!


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2021-08-11



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE