Lipsa pregătirii în ceea ce privește digitalizarea, coroborată cu lipsa unei educații antreprenoriale solide se poate dovedi o reală bombă cu ceas pentru orice afacere pornită pe drumul dezvoltării în plină pandemie.
În România, nevoia de educație de business e foarte mare, iar criza actuală pune multe probleme companiilor. Gândirea strategică nu mai poate fi ignorată pentru că lipsa ei începe să coste prea mult. Dacă mai demult o parte dintre business-uri mergeau din inerție pentru că era cerere mare pe piață, astăzi lucrurile sunt diferite și companiile sunt forțate să redefinească valoarea și beneficiile pe care le oferă, să își clarifice căror clienți se adresează, să își contureze mai puternic diferențiatorii și să lucreze organizat și structurat, cu perseverență, dacă vor rezultate sustenabile, nu doar întâmplătoare.
“În companiile românești, activitatea de marketing variază foarte mult din punct de vedere al planificării, execuției și alocării resurselor. Sunt companii care tratează această funcție cu seriozitate, fiind unul dintre motoarele de creștere, dar sunt și multe care lucrează nestructurat, fără să aloce resurse și fără să aibă un plan clar, ceea ce arată, de fapt, lipsa de încredere în rezultatele potențiale ale activității de marketing” e de părere Mihaela Mureșan, strateg de marketing și fondator Brand Essence.
Dintr-un studiu realizat de Brand Essence în rândul companiilor românești, reiese ca 27% dintre companii nu au niciun plan de marketing, iar 12% îl fac cu o săptămână înainte, în timp ce doar 20% declară că lucrează pe un plan care face parte dintr-o strategie mai lungă de 1 an.
Majoritatea companiilor par a fi conștiente că au nevoie de educație antreprenorială și de management, iar statisticile arată că 93% dintre ele au mutat online cererea pentru cursuri de management.
“Ținând cont de acest context, dar și de nevoia oamenilor de a învăța într-un mod flexibil și aplicat, am decis să lansăm în a doua jumătate a lui octombrie o platformă de cursuri online de marketing, branding strategic și comunicare, bazate pe o experiență practică de 20 de ani, timp în care s-au acumulat peste 40 de proiecte de strategie, peste 400 de campanii de comunicare și nenumărate ore de cursuri și mentorat cu echipe diverse. Cursurile online vor fi sub formă de module, tocmai pentru a permite învățarea flexibilă în funcție de nevoile fiecăruia, spune Mihaela Mureșan, strateg de marketing.
Creșterea nivelului de educație antreprenorială va facilita procesul de digitalizare în România, care, conform ultimelor studii va putea astfel crea peste 1 milion de noi locuri de muncă, antrenând o creștere a PIB-ului de 50 de miliarde de euro până în 2030.