2020-10-26 10:21

Calea ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă este aproape finalizată

 |  17:35
Calea ferată dintre Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă este aproape finalizată

Linia de cale ferată care leagă Gara de Nord de Aeroportul Internaţional Henri Coandă este finalizată în proporţie de 97%, anunță CFR.

"Noua cale ferată spre aeroport porneşte din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri şi un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua staţie de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj şi profilare mecanică. Stadiul fizic de execuţie al lucrărilor - 97%", arată CFR.

Lucrările rămase de executat:

Astfel, la staţia T1 Aeroport, mai sunt de exeutat finisajele interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals), de montat instalaţii electrice, TTR, instalaţii sanitare, electice şi termice, instalarea de difuzoare, camere video, grup electrogen. Trebuie executate lucrări de alimentări cu apă şi realizare rigolă preluare ape meteorice , precum şi montarea de parapet pentru protecţie peroane.

Pe partea de construcţii civile/viaduct, mai este de montat un sistem de colectare şi scurgere ape meteorice de pe viaduct (pilele 9 – 10 şi 25 – 37), montarea unor panouri fonoabsorbante şi instalarea de canal de beton pentru cabluri (zonă viaduct).

În ceea ce priveşte instalaţiile de semnalizare şi telecomunicaţii, a mai rămas de montat tâmplăria de aluminiu container CE şi instalarea fundaţiei semnal, rame instalaţii CE, cabluri SCB, duct, camerete FO şi subtraversări.

Pe partea de drumuri, trebuie extinsă breteaua racord DN1, făcute amenajări drum şi trotuar (bretea DN1 – AIHCB, bretea Peco – AIHCB) – refacere drum, montare pavele trotuar, frezare uzură, continuarea realizării de rigolă între km CF 16+629 – km 17+536 şi lucrări canalizare pluvială la bretea DN1-AIHCB.

Proiectul privind modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu trei podeţe, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile şi o culee) care supratraversează DN1 şi o staţie de cale ferată, cu linie dublă, la Terminalul T1.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane lei, din fonduri europene nerambursabile.


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 2020-09-09



Parerea ta...

Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE