2021-07-28 16:00

BECHTEL. Ministrul Şova vrea să ne punem rău cu americanii

 |  20:46
BECHTEL. Ministrul Şova vrea să ne punem rău cu americanii

Ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Şova, a declarat, joi, că, în opinia sa, singura soluţie pentru Autostrada Transilvania ar fi încheierea definitivă a contractului cu Bechtel şi găsirea unei variante de finanţare viabilă.

Dan Şova a fost întrebat, la dezbaterea din Comisiile de buget-finanţe pe tema bugetului pe 2013, despre situaţia contractului cu Bechtel şi soluţiile privind Autostrada Transilvania.

Şova a spus că autostrada de la Borş la Braşov ar urma să aibă 415 kilometri şi din 2003 până în prezent, deci în nouă ani, au fost executaţi doar 86 de kilometri, din care 54 de kilometri fiind în circulaţie şi s-au plătit de la buget 1,3 miliarde de euro.

El a precizat că acest contract cu Bechtel a fost semnat de guvernul PSD din perioada 2001-2004, când s-au cheltuit 50 de milioane de euro, iar cele 1,3 miliarde de euro s-au datorat "înţelepciunii ministrului Dobre" din guvernul PDL. Şova a arătat că fondul necesar pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcău, Gorj este de 250 de milioane de euro, care nu este disponibil la buget.

"Opinia mea - şi este opinia personală şi vom discuta şi cu reprezentanţii Bechtel- este încheierea definitivă a acestui contract, asumându-ne toţi greşelile. (...) Cred că singura soluţie pe care o avem la dispoziţie în acest moment este să terminăm acest contract şi să găsim o soluţie de finanţare viabilă", a spus Şova, citat de Mediafax.

Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu compania americană Becthel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.

În august 2011, fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat că Bechtel va termina cele două tronsoane pe care le avea în lucru la un preţ redus cu 50% faţă de valoarea iniţială, iar statul român va avea libertatea să liciteze celelalte tronsoane cu oricine doreşte. "Compania Bechtel a înţeles că România nu e ţaraîn care poţi face chiar ce vrei. Statul român va licita celelalte 6 tronsoane, fără ca Bechtel să mai aibă nici o pretenţie. Standardul de cost pentru tronsoanele rămase este de 6,9 milioane de euro per kilometru. Economia pe care o face statul român (prin renegocierea acestui contract, n.n.) este de 6 miliarde de euro", spunea Boagiu. Premierul Emil Boc a susţinut la rândul său că Bechtel nu va primi despăgubiri pentru modificarea contractului.


Aparut in Puterea24 / Ultima modificare in data de: 639868-06-18



Parerea ta...

MARIA
02 Feb 2013

Are dreptate,de cati ani fac treaba prost si in salturi.Sa plece ,sa vina altii mai buni.
Doresc sa comentez



PUBLICITATE


Ultimele stiri


PUBLICITATE





PUBLICITATE